0
0

چرایی خود را پیدا کنید

97 بازدید
درمورد جهان هستی چه میدانیم

هدف زندگی هر کدام از ما مانند اثر انگشت ماست که منحصر به فرد است .

در این مطلب قصد داریم در مورد این صحبت کنیم که چرا باید چرایی خود را پیدا کنید. زندگی که در آن واقع شده اید چقدر در نقش شما در این جهان هستی موثر است. و اینکه جایگاه واقعی شما در این زندگی چیست؟ آیا باید به این زندگی به چشمیک فرصت نگاه کرد یا ما محکوم به زندگی هستیم . با ما همراه باشید.

چه نقشی از خود در این جهان هستی به جای می گذارید؟

زندگی محتوم

فاطمه در زندان متولد شد از مادری معتاد که به جرم دزدی دستگیر شده بود پدرش معلوم نبود چه کسی بود هیج وقت هم نفهمید . سالهای اول عمر خود را در زندان به سر برد تا اینکه او را به پرورشگاهی انتقال دادند.

فاطمه بزرگ می شود با کلی عقده حقارت و کمبود و با ورود به هر مرحله از زندگی اش بیشتر از بودن در این دنیا نفرت خواهد داشت انتخاب های او یا این است که زندگی مادرش را ادامه دهد و بعد از سن هجده سالگی به روش مادرش امورات بگذراند یا به جمع معتادین خیابانی بپیوندد و از راه های خلاف امرار معاش کند یا اینکه انتخاب کند تا تغییر کند . هیچ کس مانع انتخاب های او نمی شود می تواند درس بخواند تا دانشگاه برود یک کاری در کنار تحصیل پیدا کند و مخارج خود را از راه درست تامین کند ، یا اینکه مهارتی بیاموزد  و کسب و کاری برای خودش دست و پا کند .البته  فقط در صورتی ممکن است که فاطمه زندگی خود را دنباله رو پدر و مادرش نبیند و بفهمد او به تنهایی می تواند ادامه مسیر زندگی اش را ادامه دهد هر آنطور که می خواهد . فقط کافیست بداند قرار است چه نقشی از خود در این جهان هستی به جای بگذارد.

سارا تنها دختر یک خانواده ای است که پدر کارخانه دار است و مادر هم پزشک است . تمام کودکی خود را در کنار پرستار و خدمتکار گذراند چیزی در این دنیا وجود ندارد که او بخواهد و بدست نیاورد و همیشه حساب بانکی اش پول دارد . برای رفت و آمد آزاد است و از هیچ کس اجازه نمی گیرد اما درد بزرگ او تنهایی است علاقه ای به این زندگی ندارد . هیچ کس در زندگی او ماندگار نیست روابط بسیاری داشته است اما به هیچ کدامشان احساس واقعی نداشته است و براحتی از روی انسانها رد می شود . برای اینده خود نیازی نیست زحمت زیادی بکشد چون همیشه همه چیز را به راحتی بدست می آورد . بهترین ماشین بهترین لباس بهترین مسافرت و آنقدر خود را سرگرم این اسباب بازی های گرانقدر کرده است که فرصت نکرده است به نقش خود در این زندگی فکر کند به تاثیری که قرار است در این دنیا بگذارد. اصلا وظیفه خود می داند که چنین کاری را انجام دهد یا نه به همه انسانها به چشم خدمتگذارانی نگاه می کند که باید خواسته های او را برآورده کنند. آیا نیازی پیدا می کند تا روابط موثر را یاد بگیرد یا اینکه بداند چه مهارتی دارد یا اینکه اگر دچار مسئله ای شد می تواند خودش فکر کند تا مشکلش را حل کند یا اصلا چه کمکی به کسی می تواند بکند ؟

دخالت مادر شوهر در زندگی
حکم دخالت دیگران در زندگی زناشویی
نقش مخرب دخالت والدین در زندگی فرزندان

نگاهی به اطراف خود بکنید زنان بسیاری را می بیند که بعد از ازدواج فرزندانشان به دلیل بیکاری و داشتن وقت آزاد بیشتر دخالت های بسیاری در زندگی فرزندان خود می کنند و همچنان می خواهند مثل زمانی که فرزندشان در خانه بود کنترلش می کردند بعد از ازدواج هم او و تصمیماتش را کنترل کنند . اگر بچه ها را از او بگیری هیچ دلیلی برای زندگی خود پیدا نمی کنند .

چه طلاق ها یی که به خاطر دخالت های بیجا پدر و مادر صورت گرفت ، چه اختلافاتی که به خاطر خود خواهی و زیاده خواهی ها و وابستگیهای والدین بوجود آمد. مادری که به فرزند خود وابستگی شدید دارد از اینکه فرزندش مستقل شود و برود می ترسد که تنها بماند در صورتی که این احساس دوست داشتم و این مهرمادری را میتواند به بچه هایی بدهد که از نعمت پدر و مادر محروم مانده اند فقط کافیست سری به پرورشگاهها بزنید و ببینید چه موجودات دوست داشتنی هستند که به دلیل ناتوانی و بی لیاقتی پدر و مادرشهایشان  سر از چنین جایی درآورده اند. مهر مادری زیباترین حسی است که هر زنی دارد  و استفاده صحیح و بجا از آن برای فرزندان توصیه می شود.  چرا که اصراف آن و استفاده بی مورد از آن برای فرزندان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. پس این وظیفه ماست که بتوانیم با پیدا کردن استعداد های وجودی خود و توانمندی های ذاتی خود به بهترین خودمانتبدیل شویم و افراد بسیاری را از این توانمندی خود بهره مند کنیم.

تمام این زنان و دخترانی که در اینجا نمونه ای از آنها را عنوان کردیم اگر می دانستند چرا هستند و قرار است چه اتفاقی به دست آنها بیفتد ارزش زندگی خود را بیشتر می دانستند انرژی و سرمایه خود را تلف نمی کردند و تمام سرمایه وجودی خود را صرف ارتقا و  رشد می کردند . از زندگی هم بیشتر لذت می بردند .

در زندگی خود چه اثری خلق می کنید؟

در زندگی خود چه اثری خلق می کنید

چه حسی پیدا می کنید وقتی بدانید  یک کار مهمی توسط شما انجام می شود و آثارش تا مدتها در زندگی افراد ماندگار است. چه فاطمه ها و چه ساراها فرقی نمی کند این زندگی که در اختیار آنها قرار داده شده است یکسان است هر دوی آنها 9 ماه در جنین مادرشان بودند تا دو سال شیر خوردند و کم کم راه رفتن و حرف زدن را یاد گرفتند بدنشان یک روند را برای تکامل طی کرده است.

از طرفی محیط تاثیر بسیاری در شکل گیری عادات رفتاری و باورهای فکری اشان داشته است اما در جایی از این زندگی انتخاب این باورها انتخابی می شود . اینکه به این دنیا با چه عینکی نگاه کنند . خود را قربانی ببینند و محکوم به زندگی و دنباله رو پدر و مادر خود باشند . به جای تغییر شرایط و پیداکردن  جایگاه خودشان در مشکلات حل شوند و هیچ اقدامی نکنند یا اینکه نه به این زندگی به چشم فرصتی نگاه کنند که در اختیارشان گذاشته شده است تا از تمام لحظات آن استفاده کرده و لذت ببرند حتی دختری مانند فاطمه که کودکی و نوجوانی خوبی نداشته است و پر از محرومیت بوده است اما احساس عشق ورزی و حس مادر بودن حس ارزش آفرینی از تولید محصولی که فقط به دست او خلق می شود می تواند طعم و مزه زندگی اش را عوض کند. خلق کردن همیشه دوست داشتنی است اینکه چیزی را بیافرینی که فقط به دست شما امکان پذیر باشد . دختری مانند سارا با اینکه هرچیزی برایش به راحتی اتفاق می افتند دیگر جذابیت و هیجانی برای رسیدن و بدست آوردن ندارد. بعد از مدتی همه چیز تکرای می شود صبح ها انگیزه ای برای بلند شدن ندارد در صورتی که اگر بداند چه استعدای دارد چه توانمندی دارد بدون داشتن نیاز مالی برای خلق اثری اقدام می کند که می تواند در این دنیا جریان سازی کند با توجه به سرمایه ای که در اختیارش هست می تواند فکری را تولید کند و انتشار بدهد می تواند در راه پیشبرد علم موثر باشد می تواند هنری را بوجود بیاورد.

مریم دختری است که پدرش جزو صادر کنند گان چرم صنعتی است حرفه ای که چندین سال است در خانواده اشان نسل به نسل ادامه داشته است . با اینکه مریم نیاز مالی نداشته است و از فضای پر مهر پدر و مادر بهره مند بوده است می داند که بعد از پدرش تمام این ثروت و تجارت به او و برادرش می رسد. همیشه به دنبال خلق ایده های جدیدی است رشته دانشگاهی اش را در حوزه چرم صنعتی انتخاب کرده است و مشغول به تحصیل است . یک سوالی همیشه از کودکی ذهنش را در گیر کرده بود که چطور می توان تنوع در کیف های چرمی ایجاد کرد با رنگ های متفات که هم ماندگاری بالا داشته باشد هم تنوع رنگ که دایره انتخاب مشتری هم بالا باشد و بتواند با لباس های رنگی ست کرد. او تمام وقت خود را در حال مطالعه و تحقیق است و در لابراتوری که با هزینه پدر تاسیس کرده است مشغول به کار است .

چرا ما هستیم؟

چرا ما متفاوت هستیم 
کی هستیم وچرا اینجا هستیم

هیچ کس ادامه دهنده زندگی گذشتگان خود نیست هر کدام از ما به تنهایی باید زندگی خود را بسازیم هر کدام از ما قطعه پازلی هستیم که طرحی بر روی ما نقش بسته است و ماموریت داریم تا با همنشینی با افراد درست پازل این زندگی را تکمیل کنیم. همه ما به دلیلی باتفاوتهای زیادی پا در این دنیا گذاشته ایم. هر کداممان وظیفه ای داریم و مانند قطعات پازل برجستگی ها و فرورفتگی هایی داریم پر از نقاط قوت و نقاط ضعف هستیم و فقط در صورتی موثر واقع می شویم  که در جای درست خود قرار بگیریم این دنیا با این عظمت بی هوده آفریده نشده است و تمامی کائنات در حال انجام وظیفه هستند و این وظیفه ماست که ماموریت خود در زندگی را بیابیم. وقتی بدانیم چرا هستیم و هدف زندگی خود را پیدا کنیم زوتر تصمیم می گیریم و انتخاب های دقیق تری خواهیم داشت .

انجمن زنان مدیر با برگزرای کارگاههای آموزشی و کوچینگ فردی و گروهی در جهت پیدا کردن رسالت فردی شخصی و رسالت سازمانی می کوشد تا اثری ماندگار در حوزه مدیریت زنان بگذارد. جهت اطلاعات بیشتر ایمیل خود را در پایین همین مطلب بگذارید تا همکاران ما هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.rahelekamelan.ir/?p=1104
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
راهله کاملان
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چرایی خود را پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.