0
0

رسالت شخصی

143 بازدید
رسالت شخصی من

دراین مطلب قصد داریم تا در باره رسالت شخصی صحبت کنیم و اینکه چرا باید در زندگی خود به دنبال یافتن رسالت شخصی باشیم .

مقدمه

زندگی بدون هدف

1-شبها بی هدف در فضای مجازی میچرخم هزینه زیادی برای بسته های اینترنت پرداخت می کنم عادت به دیدن زندگی های بلاگرهایی که با دکور های شیک و گران حرفهای خوبی میزنند دارم اما هیچ کدامشان در من اثری ندارد و من بیشتر به لباس و لبخند زیبایی که دارند توجه می کنم . صبح ها به سختی از جا بلند می شوم اگر نیاز مالی نبود هیچ وقت سر این کار نمی رفتم.

2-دچار روز مرگی شده ام دیگر هیچ خبری من را هیجان زده نمی کند هر روز بیشتر از قبل به بیهوده بودن این زندگی مطمئن می شوم. بار زندگی بر دوشهای نحیف من سنگین تر شده است . دچار دور تسلسل شده ام هر چه می دوم نمیرسم.

3-سالهاست به بله قربان گفتن عادت کرده ام انگار در این دنیا یک عده آفریده شده اند برای دستور دادن و یک عده هم باید بگویند چشم . کار دیگری بلد نیستم در این سن و سال هم توانی برای یادگیری حرفه جدید ندارم . باید بسوزم و بسازم.

4-ما محکوم به زندگی هستیم بی امید بدون شادی بدون اینکه بخواهیم به این دنیا امده ایم.

بی هدفی،جبر زمانه،عدم احساس خوشبختی در زندگی حرف تمام کسانی است که نمی دانند برای چه کاری پا به این دنیا گذاشته اند و اینکه اصلا چرا هستند و این روزگار را با مشقت و سختی سر می کنند .

رسالت شخصی من چیست؟

زکجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود…

وصف حال این افراد چنین هست. زندگی یکنواخت بدون لذت و یا افسردگی و اعتیاد به کار یا لذات آنی چون الکل و مخدر پیدا می کنند و از بار مسئولیت شانه خالی می کنند چون انگیزه ای برای زندگی ندارند اشتیاقی برای شروع دوباره ندارند و مدام از سختی های زندگی می گویند و برای ناکامی های خود بهانه می آورند.

اگر پدر پولداری می داشتم اگر شهر بزرگی تری درس می خواندم اگر خانواده حمایتگری می داشتم اگر در کشور دیگری زندگی می کردم اگر….

و مدام برای بی مسئولیت ها و تنبلی های خود بهانه تراشی می کنند . خود را ضعیف می دانند در مقابل تغییرات و منتظر یک نیروی بیرونی هستند برای بهتر شدن زندگیشان.

چرا و به چه دلیل؟

در این مقاله به شما می گوییم چرا این افراد احساس خوشبختی نمی کنند و چرا در زندگی خانوادگی و شغل خود به موفقیت دست نمی یابند.

به دوران کودکی و دوران مدرسه خود برگردیم شبی که قرار بود فردا صبح به اردوی گروهی با همکلاسی هایمان برویم یادتان می آید چه ذوق و شوقی داشتیم تمام وسایل اردو فردا را کنار تخت خواب می گذاشتیم و آرزو می کردیم زوتر صبح شود . این اشتیاق کودکانه را چقدر با خود به بزرگسالی آورده اید ؟ در کدام مرحله از زندگیتان چنین شوقی را تجربه کرده اید ؟

از همسری که دارید از رشته تحصیلی که دارید از شغلی که دارید چقدر احساس رضایت می کنید ؟ چقدر به آرزوهایتان رسیده اید ؟ آیا هنوز هم برای خود رویا پردازی می کنید و برای آینده خود نقشه می کشید ؟انگیزه ای برای تلاش دارید ؟در پاسخ به تمام این سوالات باید گفت با داشتن رسالت شخصی در زندگی است که می توان به زندگی خود جهت داد و با شور واشتیاق تمام مراحل زندگی را با موفقیت پشت سر گذاشت با عشق در کنار عزیزانتان احساس آرامش و خوشبختی کنید و هیچ مانعی شما را از رسیدن به اهدافتان باز ندارد.

رسالت شخصی است که اشتیاق رسیدن را در شما زنده نگه می دارد به روزهای شما معنا می بخشد و شما را در برابر سختی های زندگی مقاوم می کند . ما خلیفه خدا روی زمین هستیم و بنا به دلایلی به عنوان یک انسان خلق شده ایم این وظیفه شماست تا بفهمید چرا در شرایط فعلی خودتان و در مختصات کنونی اتان قرار گرفته اید . ماموریت شما چیست قرار است چه کاری توسط شما در این جهان هستی انجام شود ؟ بعد از مرگ شما چه اثری از شما در این دنیا به یادگار باقی خواهد ماند. آیندگان در مورد شما چه خواهند گفت؟

به توانایی های منحصر به فرد خود توجه کنید، چه کاری است که شما از بقیه بهتر عمل می کنید چقدر سعی در پیدا کردن استعداد های خود داشته اید ؟

آلیس در سرزمین عجایب

اینکه چرایی وجودی خود را بفهمید چقدر برایتان مهم است ؟

جمله معروف آلیس در سرزمین عجایب هست که میگه ” وقتی ندونی کجا می خوای بری چه فرقی میکنه از چه مسیری بری” هدف و مقصد نهایی زندگی شما کجاست ؟ پیدا کردن یک همسرخوب و عشق ورزی ! اینگونه احساس رضایت و خوشبختی می کنید ؟ یا اینکه فرزندانی داشته باشید و شاهد بزرگ شدن و رشد و موفقیت آنها باشید و تمام انرژی خودتان صرف آنها بکنید احساس خوشبختی و رضایت می کنید ؟ یا داشتن یک شغل با جایگاه اجتماعی خوب شما را راضی می کند ؟ مهم است که بدانید با چه چیزهایی احساس رضایتمندی بیشتری دارید و در پی به دست آوردن آن برآیید و به زندگی خود انگیزه بدهید . رسالت شخصی مانند فانوس دریایی است که شما را در دریای پرتلاطم زندگی به سمت ساحل امن هدایت می کند و مانع از سردرگمی شما می شود.

کشف رسالت فردی

از چه سنی می توان رسالت شخصی خود را پیدا کرد؟

رسالت شخصی محدود به سن مشخص یا جنسیت یا موقعیت اجتماعی ندارد هر فرد در هر موقعیتی که دارد می تواند زندگی خود را بازنگری کند و رسالت زندگی خود را پیدا کند . زن میانسالی که با تمام توان خود در جهت رشد فرزندان خود شبانه روزی تلاش کرده است با ازدواج و بزرگ شدن انها رسالت زندگی خود را به پایان رسانده و حالا دیگر انگیزه ای برای زنده ماندن ندارد و دردهای متفاوت سراغش می آید و هر روز خود را برای ترک این دنیا آماده می کند . یا زنی که رسالت خود را در عشق ورزیدن به همسرش می دانست و تمام زندگی خود را با وفاداری و تعهد به پای همسرش صرف کرد و در میانسالی همسر خود را از دست می دهد و ناگهان بار مسئولیت زندگی به یکباره به دوش او می افتد در عین حال که دیگر همسری ندارد تا رسالت زندگی اش را به سرانجام برساند دچار بی هویتی می شود . یا افرادی که رسالت زندگی خود را کسب و کار و مقام اجتماعی می دیدند و تمام تلاش خود را معطوف شغل و کسب درآمد می کردند و زندگی می کردند تا مال بیشتری بدست بیاورند با یک اتفاق ناگهانی که تمام سرمایه خود را از دست می دهند دچار افسردگی می شوندو انگیزه زندگی خود را از دست می دهند . پس رسالت شخصی یک انسان محدود به زمان و مکان نیست . اگر فرد به درستی ماموریت زندگی خود را انتخاب کند هیچ گاه با هیچ اتفاقی امید خود را از دست نمی دهد . رسالت زندگی یکی از عوامل مهم موفقیت در زندگی می باشد و شاید مهم ترین مسئولیت انسانی باشد که بر عهده هر فرد است.

چگونه رسالت فردی خود را پیدا کنیم؟

با توجه به آموزش های نادرست سیستم آموزشی ما در مدارس و دانشگاههای ایران هیچ گاه به درستی یاد نگرفتیم چطور رسالت زندگی خود را پیدا کنیم اما در ادامه ممالب بعدی به شما می گوییم یافتن رسالت شخصی چقدر می تواند در زندگی شما موثر باشد و اینکه چطور می توانیم پی به این بزرگتریم مامورین زندگی خود ببریم.

چه کتابی درباره رسالت شخصی بخوانیم ؟

کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو کمک بزرگی به شما می کند تا مفهوم و معنای رسالت شخصی را درک کنین . سانتیاگو چوپانی است که رویایی از کودکی دارد و گاه و بیگاه شبها آن را می بیند و در نهایت به توصیه یک کولی فالگیر به کشور مصر می رود تا رویای خودش را تحقق بخشد در این مسیر به مسائل زیادی بر می خورد و در نهایت به مقصود نهایی خود می رسد.

کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب دیگری که توصیه می شود در این زمینه مطالعه کنید کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته دکتر ویکتور فرانکل است . او روانشناسی است که در اردوگاه کار اجباری در کنار کوره های آدم سوزی دوستان و خانواده خود را از دست می دهد و تنها با داشتن یک هدف و امید در زندگی اش زنده می ماند و از این اردوگاه جان سالم به در می برد .

کشف رسالت فردی به شما کمک می کند که زندگیتان یک معنا و یک هدف بزرگ به خود بگیرد و انگیزه ای شود تا تمام انرژی و توان خود را در راستای رسیدن به آن به کار بگیرید.

رسالت انجمن زنان مدیر آگاهی رسانی و تربیت زنان در حوزه مدیریت خانواده، مدیریت کسب و کار های خانگی، مدیریت سازمانی به سبک مدیریت زنانه می باشد و تلاش می کند تا با آموزشهای توسعه فردی زنان را برای مقابله با مسائل اجتماعی فرهنگی اقتصادی و سیاسی آماده کند . جهت مشاوره و اطلاع از دوره های آموزشی مدیریت ویژه زنان می توانید ایمیل خود را وارد کنید .

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.rahelekamelan.ir/?p=1054
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
راهله کاملان
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد رسالت شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.