0
0

چرا باید به دنبال یافتن رسالت شخصی باشیم؟

101 بازدید
رسالت شخصی یک زن

در دو پست قبلی توضیح دادیم که رسال شخصی چیست و اینکه ما به عنوان یک زن ماموریتی ویژه داریم و باید تمام تلاش خود را در جهت کشف رسالت شخص خود به کار ببندیم ، در این مطلب به شما می گوییم چرا باید به دنبال یافتن رسالت شخصی باشیم؟

رسالت یک زن به عنوان مادر

رسالت یک زن به عنوان مادر

دختران زیادی بعد از اتمام دوران دبیرستان در اوج شور و هیجان زندگی و ذهنی پر از سوال و کنجکاوی تحت فرهنگ عمومی کشورمان و خانواده های سنتی ازدواج را به ادامه تحصیل ترجیح می دهند یا در بعضی مواقع به اجبار تن می دهند و بعد از چند سال از ازدواج در نقش یک مادر ظاهر شده و تمام هم وغم اشان سلامت فرزندان و تربیت آنها و بزرگ کردن آنها می شود و تنها وظیفه خود می داند که بچه هایش را بزرگ کند و به موفقیت برساند و تمام آرزوهای تحقق نیافته خود را بر دوش فرزندان خود می گذارد و این بچه ها هستند که مسئولیت اجرایی آن آرزوها هستند حالا یا موفق می شوند یا نه !

رسالت یک زن به عنوان مادر چیست ؟ بسیار فرهنگ سازی شده که بزرگترین و مهم ترین وظیفه یک زن را تربیت فرزندانی صالح و موفق نشان دهند. اما آیا به واقع یک زن تنها رسالتش تولید مثل و پرستاری از بچه هاست ؟ عمر مفید افراد در ایران بین 80 تا 90 سال می باشد و عموما از بیست سالگی بارور می شوند و بچه هایی به دنیا می آورند و تا سن بلوغ فرزندان و ازدواج و مستقل کردنشان هم سی سال در نظر بگیریم چندین فرزند به فاصله سه سال هم حساب کنیم چهل سال زمان می برد تا بچه ها بزرگ شوند و توانمند شوند تا یک زندگی مستقل برای خود ایجاد کنند در این زمان زن شصت ساله شده است و در تمام این مدت از جان و مال خود برای مستقل کردن بچه هایش مصرف می کند انرژی باقی مانده برایش چه مقدار است ؟ چقدر سلامتی دارد؟ چقدر سرمایه وزمان درادامه به بعده ای دیگرزنان با دیگر اولویت ها میبرای استراحت دارد ؟ آیا از زندگی خود راضی است ؟ آیا می تواند پیش وجدان خود احساس رضایت داشته باشد که عمرش را فقط برای تربیت فرزندانش گذاشته است و حالا از نتیجه تلاشش بهره ای می گیرد؟

این بخش کوتاه شده یک عمر زنانی است که اولویت زندگی خود را فرزندان قرار داده بودند و رسالت خود را در آینده موفقیت آمیز فرزندان می دیدند . در اینجا سخنی از مشکلات مالی و مسائل عاطفی با همسر به میان نیاوردیم .

در ادامه به بعد های دیگر زنان ودیگر اولویت ها می پردازیم با ما همراه باشید.

رسالت زنان به عنوان یک همسر

رسالت سک زن به عنوان یک همسر

داستانهای عاشقانه و کشکش های اوایل ازدواج حاکی از اینست که انتخاب بسیاری از زنان داشتن روابط عاشقانه با همسرنشان هست و تمام زندگی را در محبت و عشق ورزیدن به معشوق خود می دانند و برای رسیدن فشار های زیادی را هم تحمل می کنند و حتی با خانواده خود می جنگند. این زنان رسالت زندگی خود را در ازدواج و داشتم یک شوهر عاشق پیشه می دانند و تمام تلاش خود را میکنند تا یک همسر نمونه باشند ، و با تمام وجود محبت می ورزند و با تعهد و وفاداری به همسرانشان پا به پای همسر تلاش می کنند تا یک زندگی پر از عشق و محبت را تجربه کنند این زندگی ادامه پیدا می کند تا اینکه همسرش را از دست می دهد یا به علت فوت همسر یا در این میان دچار اختلافات خانوادگی شده و منجر به جدایی میشود . تمام ساختار ذهنی این زنان که حول همسر و روابط عاشقانه می چرخد به یکباره فرو میریزد . بعد از آن چطورمی توانند زندگی کنند؟ اگر فرزندی هم داشته باشند چطور می توانند او را مدیریت کنند ؟ اگرخانه دار با به عبارتی منبع درآمدی نداشته باشد باشند چطور می توانند از عهده مخارج خود بربیایند ؟ با چه بینشی بقیه عمر خود را می گزراند؟

رسالت یک زن به عنوان یک شهروند

رسالت یک زن به عنوان شهروند

مسائل و مشکلات مالی خانواده ها یکی از عوامل اشتغال زنان است . رشد فکری و توان اجرایی زنان به حدی رشد کرده است که زندگی مستقلی برای خود تشکیل بدهند و عموما سرپرست خانواده شده اند. در این حالت چطور می توانیم رسالت زنان را تعریف کنیم . در شرایطی که علاوه بر نقش همسری و مادری یک نقش و جایگاه اجتماعی هم پیدا کرده است . یک استاد دانشگاه زن که در حوزه پژوهش و علمی فعالیت می کند چه رسالتی را می تواند برای خود تعریف کند او علاوه بر همسر و فرزندان در قبال دانشجویانش هم ماموریتی دارد . یک پزشک زن و یک مهندس زن هم همینطور . یک زن به عنوان یک عضو جامعه که در حال کسب و کار و تولید سرمایه است علاوه بر رفع نیازهای مالی خود و خانواده اش یک مسئولیت اجتماعی هم بر عهده دارد . در حال حاضر زنان چقدر به رسالت اجتماعی خود فکرمی کنند ؟

مشکل کجاست؟

مواردی که در اینجا عنوان کردیم هر کدام مزایا و معایبی دارند ما در جامعه خود به مادران ایثارگر نیاز داریم تا فرزندانی سالم به جامعه تحویل دهند همینطور به زنانی نیاز داریم که با اهدا محبت وعشق به همسر زمینه های رشد و پیشرفت شوهران خود را فراهم کنند و همچنین به زنان شاغلی نیاز داریم که بتوانند زندگی خود و خانواده خود را اداره کنند . اما مشکل چیست و از کجا شروع میشود . زمانی به مشکل بر می خوریم که زنان تک بعدی رشد میکنند ضعیف می مانند آینده نگری ندارند بی اندازه از انرژی و توان خود صرف میکند و وقتی که دیگر سلامتی خود را کامل از دست داده اند و نیاز به کمک دارند کسی نیست به دادشان برسد و اینجاست که این زنان پشیمان و از عملکرد خود می شوند دچار آسیب های جدی در روح و روان خود میشوند . چه بسیار مادرانی را داریم که فرزندان تعهد نگهداری ندارند و انها را به خانه سالمندان میسپارند. چه بسیار زنانی داریم که بعد از مرگ همسر دچار افسردگی می شوند و توان مدیریت فرزندان خود را نداشته و فرزندان بزه کار اجتماعی می شود و چه بسیار زنانی که از همسران خود جدا شدند و چون مهارت اداره خود را نداشته یا همسر دوم می شوند و زندگی های دیگران را خراب می کنند یا به راههای خلاف شرع روی می آورند و امرار معاش می کنند و یا اینکه به باندهای دزدی می پیوندند و در نهایت دچار اعتیاد می شوند .

مشکل اینجاست وقتی زنان رسالت شخصی خود را پیدا نکنند با کوچکترین بحران نظام فکری اشان از هم می پاشد و معنای زندگی خود را از دست می دهند و از آنجا که زنان بیشترین تاثیر را بر فرزندان خود می گزارند وقتی خود از معنا تهی باشند چگونه می توانند فرزندانی سالم به جامعه بفرستند . یک پدر معتاد لزوما فرزندش معتاد نمی شود اما یک مادر معتاد حتما فرزند معتاد به دنیا می آورد .

زمانیکه یک زن رسالت شخصی خود را پیدا کرده باشد چون انگیزه وامید به رسیدن دارد تمام توان خود را به کار میبندد تا موفق شود یک مادر با انگیزه فرزندان مقاوم تری هم تربیت می کنند . یک زن وقتی شاغل باشد و درمسیر رسالت خود قدم بردارد موفقیت های چشمگیری بدست می آورد همچنان که در تاریخ جهان ومخصوصا کشور خودمان هستند زنان اثرگزاری که بعد از کذشت قرنها همچنان ما از دستاوردهای آنها استفاده می کنیم.

تاثیرگذارترین زنان تاریخ

هلن کلر

رسالت هلن کلر

هلن کلر یک نویسنده وفعال سوسیالیست آمریکایی بود که در هجده ماهگی بینایی و شنوایی خود را از دست داد در عین حال تحصیلات خود را در مقطه لیسانس ادامه داد . او یک فعال حقوق زنان بود و سخنرانی های اثرگزاری داشته است. او زنی است که به دیگران ثابت کرد هیچ غیر ممکنی وجو ندارد.

ماری کوری

رسالت ماری کوری

ماری کوری فیزیکدان- شیمیدان لهستانی بود. او اولین و تنها زنی بود که دو بار برنده جایزه نوبل شد و دو جایزه نوبل در دو رشته مختلف کسب کرد .نظریه رادیو اکتیویته از موفقیت او بود .

رزا پارکس

رسالت رزا پارکس

رزا پارکس یک زن سیاهپوست آفریقایی تبار و از فعالان جنبش حقوق مدنی آمریکا بود. او را “مادر جنبش آزادی” و ” بانوی اول جنبش حقوق مدنی” می نامند . به دلیل امتناع او برای دادن صندکی داخل اتوبوس به یک سفید پوس او بازداشت می شود و پس از آن اعتراضات او منجر به تصویب قانون علیه نژاد پرستی می شود.

انجمن زنان مدیر یک مجموعه ایست با هدف آموزش زنانی که تلاش دارند تا رسالت شخصی خود را بیایند و اثری ماندگار از خود به جا بگذارند. آموزش های گروهی و سازمانی و کوچینگ فردی از اقداماتی است که انجام می شود . جهت اطلاع بیشتر از مشاورهه ای فرید یا گروهی و در خواست کوچینگ کافیست ایمیل خود را در پایین همین مطلب وارد کنید .

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.rahelekamelan.ir/?p=1084
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
راهله کاملان
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چرا باید به دنبال یافتن رسالت شخصی باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.